وبلاگ رایگان دانلود فیلم و سریال رایگان ساخت وبلاگ رایگان
حذف در پنل کاربری [X]
فروشگاه

ابزار وبمستر

مطالعات بيمارستان

۱۱ خرداد ۱۴۰۳
۰۹:۴۷:۴۵
ادمين

مطالعات بيمارستان

مطالعات بيمارستان

دسته بندي معماري
فرمت فايل doc
حجم فايل 3.379 مگا بايت
تعداد صفحات 123
براي دانلود فايل روي دكمه زير كليك كنيد
دريافت فايل

ريزفضا انواع بيمارستان ها، سيركولاسيون آنها، دياگرام و ارتباط فضايي آنها

1- طرح و ساختار فيزيكي :
طراحي بيمارستان با توجه به شرايط اقليمي و نيازهاي بهداشتي و درماني مناطق مختلف هر كشور متفاوت است. در اكثر كشورها با توجه به عوامل مختلف جمعيتي ( تراكم و پراكندگي)، اقليمي، فرهنگي، اجتماعي، انواع مصالح ساختماني موجود و 000 حداقل استانداردهاي را تعيين و رعايت مي گردد.
در خصوص بيمارستانهائي كه در نظر است در يك منطقه تاسيس گردند طرحهاي از پيش تعيين شده اي موجود است كه متناسب با شرايط خاص آن منطقه طراحي شده اند مانند تيپ گرمسيري و سردسيري، فرم گسترده، طبقاتي، H و غيره كه از سوي مراجع ذيربط در هر كشور تهيه و در اختيار مجريان طرحهاي عمراني قرار مي گيرد. اما در مورد بيمارستانهائي كه با گذشت ايام و افزايش رشد جمعيت و تقاضا دستخوش تغييرات فيزيكي گرديده اند و طراحي آنها با هيچ ضابطه و معيار پيش بيني شده تطابق ندارند، موضوع كاملاً متفاوت مي باشد. در اين شرايط كه براي قريب به اتفاق بيمارستان هاي كشور صادق است ترميم و بازسازي جزء به جزء (Renovation) ، توسعه و يا تغيير
كاربري اجزاء مختلف، راههائي هستند كه مي توان به كمك آنها بخش قابل توجهي از ساختار فيزيكي بيمارستان را به استانداردهاي مقبول نزديك نمود.
انواع بخش ها و خدمات ارائه شده در بيمارستان هاي عمومي :
1-بيمارستانهاي عمومي كه متقاضي دريافت پروانه هستند بايد بخش ها ، خدمات، تسهيلات و وظايف حرفه اي زير را فراهم آورند :
مديريت اجرايي
بيهوشي
بانك خون
تداركات مركزي
آزمايشگاه هاي باليني و آسيب شناسي
تغذيه
ترخيص
اورژانس
بهداشت كاركنان و بهداشت حرفه اي
الكتروكارديوگرام
رختشويخانه و كاخداري
كنترل عفونت و بهداشت فردي
كتابخانه پزشكي
مدارك پزشكي
كاركنان گروه پزشكي ( مديريت پزشكي)
سردخانه و كالبد شكافي
خدمات پرستاري
خدمات سرپايي و پيشگيري كننده : خدمات باليني زمان بندي شده كه به طور منظم ارائه دهنده خدمات لازم به بيماراني اند كه از نظر پزشكي در شرايط مناسب نيستند.
داروخانه
كار درماني و جسم درماني
تعميرات و نگهداري
واحد مراقبت پس از بيهوشي (بهبودي)
اطمينان كيفيت با ارتقاي كيفيت مستمر
راديولوژي
خدمات درماني تنفسي و ...
مددكاري اجتماعي


موضوعات مرتبط: فروشگاه
برچسب‌ها: ،
[ بازدید : ] [ امتیاز : ]

پاورپوينت مسجد امام تهران

۱۱ خرداد ۱۴۰۳
۰۹:۴۷:۳۲
ادمين

پاورپوينت مسجد امام تهران

پاورپوينت مسجد امام تهران

دسته بندي معماري
فرمت فايل ppt
حجم فايل 16.449 مگا بايت
تعداد صفحات 49
براي دانلود فايل روي دكمه زير كليك كنيد
دريافت فايل

پروژه كامل مسجد امام تهران شامل تاريخچه، پلان، پرسپكتيو، برش، ورودي، سردر، مناره، هشتي، انواع قوس به كار رفته، بازار منتهي به مسجد، عناصر تشكيل دهنده مسجد، شبستان، ايوان، تزيينات، مقرنس كاري، درخت كاري و ...

فهرست:

تاريخچـه مسجــد امـام تهران
پلان مسجــد امـام تهران
پرسپكتيــو مسجــد
برش مسجــد
ورودي مسجــد
تشخيص مسجــد و ووردي نسبت به بــافت اطراف
ورودي هــا و سـردر
منــاره
هـشتي ورودي
توصيه هــايي براي طراحي مســاجد
مســاجد به عنوان يك شـاخص در شهر هــاي اسلامي
انواع قوس هــاي به كار رفته
حضور مسجــد در بــازار تهران
نمود مسجــد
بازار منتهي به مسجــد امــام تهران
عنــاصر تشكيل دهنده مسجــد
محل در ورودي شبستــان مسجــد
عنــاصر اصلي و شكل دهنـده داخلي شبستــان
ايــوان
تزئينــات منـاسب و نامنـاسب در مسجــد
مقـرنس كــاري
درخت كــاري
فـهـرست منــابع


موضوعات مرتبط: فروشگاه
برچسب‌ها: ،
[ بازدید : ] [ امتیاز : ]

پاورپوينت تنظيم شرايط محيطي (معماري سبز)

۱۱ خرداد ۱۴۰۳
۰۹:۴۷:۱۶
ادمين

پاورپوينت تنظيم شرايط محيطي (معماري سبز)

پاورپوينت تنظيم شرايط محيطي (معماري سبز)

دسته بندي معماري
فرمت فايل pptx
حجم فايل 27.994 مگا بايت
تعداد صفحات 63
براي دانلود فايل روي دكمه زير كليك كنيد
دريافت فايل

معماري سبز، معماري پايدر با نگاهي به آثار فرهاد احمدي و رنزو پيانو

مقدمه اي بر معماري سبز
در سال هاي اخير بيانيه ها و مقالات متعددي در زمينه اصول معماري سبز توسط محققان مختلف در سراسر دنيا به رشته تحرير درآمده است. اغلب اين بيانيه ها با اختلاف اندك موضوعاتي را در زمينه تشويق طراحان به حفاظت از انرژي ونيز در نظر گيري ويژگي هاي محلي مكان و كار با كاربران ساختمان و جوامع اطراف آن تثبيت نموده اند. معماران انگليسي، برندا و روبرت ويل در كتاب خويش با عنوان «معماري سبز: طراحي براي آينده اي آگاه از انرژي» يكي از ساده ترين و صريح ترين چارچوب ها را براي معماري سبز مطرح نموده اند. آن ها اين اصول را با استفاده از مثال هاي مختلف از طراحي ساختمان در اروپا انگلستان و امريكا نشان داده اند. ايشان بر فراگيري از معماري بومي تأكيد زيادي داشتند، معماري كه در تجربه نسل هاي متمادي ساكن يك منطقه و اقليم ويژه در آن نهفته است .
فرآيند سبز در معماري فرآيندي كهن ميباشد، براي مثال از هنگامي كه انسان هاي غار نشين براي اولين بار پي به اين مسئله بردند كه انتخاب غاري رو به جنوب از لحاظ دماي محيط بسيار مناسب تر از غاري مي باشد كه دهانه آن به سمت شمال است. موضوع جديد درك اين مهم است كه معماري سبز براي محيطهاي مصنوع و انسان آفرينش بهترين فرآيند براي طراحي ساختمان هاست؛ به گونه اي كه تمام منابع وارده به ساختمان، مصالح آن، سوخت يا اشيا مورد استفاده ساكنان، نيازمند پديد آوردن يك معماري پايدار هستند.
بسياري از ساختمان هاي موجود حداقل يكي از ويژگي هاي متعدد و قابل تشخيص معماري سبز را درون خويش دارند، با اين حال،تنها تعداد اندكي از اين بناها كل اين فرآيند كامل را دارا مي باشند.
بطور كلي فرآيند سبز اينگونه مطرح مي شود كه تمامي موضوعات به يكديگر وابسته بوده و در هر تصميم گيري بايد تمامي جنبه هاي آن مورد بررسي قرار گيرد و بدين ترتيب،ايده بررسي اصول بصورت مجزا با آن در تضاد قرار مي گيرد . در مجموع اصول گوناگوني در ايجاد هر نوع سازه مطرح است كه نقاط مشترك فراواني را براي بحث دارامي باشند،
با اين حال موضوعات ارائه شده مجموعه اي از اصول مختلفي هستند كه در نظر گرفتن آنها سبب ايجاد توازن و پديد آمدن معماري سبز خواهد شد .


موضوعات مرتبط: فروشگاه
برچسب‌ها: ،
[ بازدید : ] [ امتیاز : ]

بررسي مالي كارخانه برق شهري

۱۱ خرداد ۱۴۰۳
۰۹:۴۷:۰۱
ادمين

بررسي مالي كارخانه برق شهري

بررسي مالي كارخانه برق شهري

دسته بندي حسابداري
فرمت فايل doc
حجم فايل 117 كيلو بايت
تعداد صفحات 115
براي دانلود فايل روي دكمه زير كليك كنيد
دريافت فايل

پروژه مالي كارخانه برق شهري

 

مقدمه :
اكنون بيش از نود سال تاسيس كارخانه برق شهري در ايران مي‌گذرد و حدوداً سي سال تحت اين مدت موسسات توليد و توزيع برق كلاً در دست بخش خصوصي بوده نه تنها صاحبان و مديران آنها در گذشته‌اند بلكه متأسفانه دفاتر و اسناد مرتب و مدوني در دست نيست و در بيشتر موارد حتي يك نكته روشن كنندة مطلب هم دشوار بدست مي‌آيد.
1-1- تاريخچه
اگر كسي بخواهد كه تاريخ علم الكتريسيته را تا قرن ششم قبل از ميلاد بكشا ند. بر او خرده نمي‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان گرفت زيرا در آن عصر كهربا و مغناطيس و برخي از خاصيتهاي اين دو ماده شنا‌خته شده بود و اين سخن از طا لس ملطي روايت شده است كه گفته بود «مغناطيس در خود روحي دارد، چه آهن را به جنبش در مي آورد .»
اما در واقع الكتريسيته از تاريخ 1785 ميلادي كه كولن قانون اصلي الكتريسيته ساكن را يافت و شباهت بسيار نزديك آن را با قانون جاذبة عمومي نشان داد آغاز مي‌شود.
از اين زمان تا سال 1871 كه گرم ماشين برقي خود را اختراع كرد 86 سال طول كشيد. انرژي، استعداد يك سيستم براي انجام دادن كار خارجي است . تأثير گذاري هر عامل بر محيط اطرا فش به همين استعداد بستگي دارد. در ميان تأثير گذاران بر محيط، انسان از اين امتياز شگرف بر خوردار است. كه مي‌تواند با به كار بردن تمهيداتي، حاملهاي انرژي را به خد مت خود در آورد و از استعداد كارزايي آنها در راههاي مطلوب خودش سود ببرد.
انسان اين مهم را به اختراع دستگاههاي لازم تحقق بخشيده است. اين دستگاهها واسطه‌اي هستند كه گونه خاصي از انرژي را به گونه‌ ديگر تبديل مي‌كند به نحوي كه از نظر كاربرد قابل استفاده و مطلوب باشد.
ماشينهاي ساده مانند اهرم، چرخ، اره، چكش و سطح شيب دار از ديرباز توسط بشر شناخته شده بودند و كار آنها اساساً تغيير شكل انرژي مكانيكي حاصل از نيروي عضلاني بود. با گذ شت زمان و متنوع شدن نياز بشر به انرژي انواع ديگري از ماشينها كه تبديلات پيچيده تري را انجام مي‌دادند اختراع شد.
ماشينهاي تازه، علاوه بر آنكه استفاده از انرژي عضلاني انسان را متنوعتر و كار آمد‌تر ساختند، توانستند منابع ديگري در بيرون از وجود انسان را نيز مهار كنند و به خدمت او در آورند.
ماشينهاي بافندگي دستي، آسيابهاي بادي و آبي و كشتيهاي بادباني را مي توان از اين زمره محسوب داشت.
دستيابي بدين گونه منابع انرژي، گام بزرگي در راه فراتر رفتن انسان از محدودة امكانات بدني وي بشمار مي‌رفت. ولي چون سيستمهاي بكار رفته، نسبت به انرژي قابل استحصال از آنها بسيار حجيم بودند، ماشينها هم مي‌بايست به همان نسبت حجيم و بزرگ باشند و همين امر محدوديتهاي بسياري را بر كم و كيف و كارائي ماشينها تحمل مي كرد.
بنابراين، توجه دانشمندان به ساخت ماشينهايي كه بتوانند منابع انرژي متراكم را به كار گيرند معطوف شد. اختراع ماشين بخار در سال 1764 ميلادي توسط جيمز وات ، منشأ تحولي سريع و شديد در صنعت گرديد. وجه تمايز اين ماشين جديد با ماشينهاي قبلي در اين بود كه با حجم بسيار مختصري مي‌توانست انرژي متراكم در سوخت را به انرژي از نوع دلخواه (مكانيكي) تبديل كند.
استفاده از ماشين بخار در وسائط نقليه و كارخانه‌ها به سرعت پيشرفت نمود. در كارخانه ها، با سود جستن از يك محور انتقال انرژي و با كمك تعدادي چرخ فلكه و تسمه، انرژي مكانيكي را از ماشين بخار در يا فت و بين دستگاههاي مصرف كننده توزيع مي كردند و با اين روش توانستند انرژي حاصل از ناشين بخار را مهار سازند.
ماشين بخار تا 140 سال پس از اختراع آن، يكه تاز ميدان بود و در عين حال، تلاش در راه دستيابي به ماشينهاي كار آمد‌تر ادامه داشت.مثلاً :
- در سال 1876 نيكولاس آگرست اوتو ماشين چهار زمانة خود را كه با گاز كار مي‌كرد اختراع نمود .
- در سال 1892 رودلف ديزل موتور اختراعي خود را به ثبت رسانيد .
- از اواخر قرن نوزدهم توربينهاي بخاري و آبي باري تهية انرژي مكانيكي از انرژيهاي حرارتي و پتانسيل وارد بازار شدند.


موضوعات مرتبط: فروشگاه
برچسب‌ها: ،
[ بازدید : ] [ امتیاز : ]

بررسي مالي مجتمع صنعتي سيمان آبيك

۱۱ خرداد ۱۴۰۳
۰۹:۴۶:۵۰
ادمين

بررسي مالي مجتمع صنعتي سيمان آبيك

بررسي مالي مجتمع صنعتي سيمان آبيك

دسته بندي حسابداري
فرمت فايل doc
حجم فايل 307 كيلو بايت
تعداد صفحات 150
براي دانلود فايل روي دكمه زير كليك كنيد
دريافت فايل

بررسي مالي مجتمع صنعتي سيمان آبيك

 

چكيده :
موضوع تحقيقي كه در پيش روي شماست حاصل بررسي سيستم خريد و انبارداري در مجتمع صنعتي سيمان آبيك مي باشد كه هدف از انتخاب آن اولاً آشنايي با نحوه انجام عمليات خريد و سفارشات در يك مجتمع صنعتي و توليدي و ثانياً چگونگي عمليات نگهداري ، و سرويس دهي انبار در يك مجتمع صنعتي و توليدي مي باشد .
در طي بررسي سيستم خريد و انبارداري در مجتمع صنعتي سيمان آبيك تحقيقات با بهره گيري از روشهاي متنوع از قبيل : مشاهده ، مصاحبه و كتابخانه انجام گرفت كه كمك شاياني به ما نمود در جهت شناخت عمليات خريد و تداركات توسط مسئولين و كارپردازان كه تلاش دارند خريدها به موقع و مناسب باشند و در حقيقت مي كوشند اصول و موازين پنج گانه خريد رعايت شود . اطلاعات مفيدي نيز در زمينه انبار و انبارداري و عمليات نگهداري و سرويس دهي انبار بدست آمد كه ما را در نحوه ايجاد كدينگ و كنترل موجودي (انبار گرداني) بهينه داراي شناخت مناسبي نمود.
در طي انجام تحقيق فوق موانع و مشكلات اندكي بچشم آمد كه با توجه به همكاري صميمانه كاركنان و مسئولين مجتمع صنعتي سيمان آبيك مي توان از آن صرف نظر كرد . چرا كه منابع و امكانات و اطلاعات ارزنده اي را اين عزيزان در اختيار بنده قرار دادند كه در ارائه پربارتر اين تحقيق بسيار مفيد بودند .

 

فهرست مطالب:

پيشگفتار
فهرست اشكال
فهرست ضمائم
چكيده
فصل اول - كليات
مقدمه
تعريف موضوع تحقيق
اهميت و ارزش تحقيق
اهداف تحقيق
كاربرد نتايج تحقيق
سوالات اساسي تحقيق
روش تحقيق
تعريف واژه ها
خلاصه
مباحث فصول بعدي
فصل دوم - ادبيات موضوع
مقدمه
بخش يك - مباحث نظري
سيستم
خريد
اهداف بخش خريد
اصول و موازين پنجگانه خريد
وظايف و مسئوليت هاي بخش خريد
ارتباط بخش خريد با بخشهاي ديگر
فرآيند يا مراحل خريد خارجي
انبار
انواع انبارها
جايگاه انبار
اهداف و وظايف انبارها
انواع موجوديهاي انبارها
انبارداري
سيستم انبارداري و مزيتهاي آن
وظايف انباردار
انتظارات مديريت از سيستم كنترل انبارها
نكات مهم براي اداره بهينه انبارها
مناسبترين «تعداد اقتصادي» انبارها
طراحي و برنامه ريزي تامين كالا
كدينگ
كدگذاري
فوايد كد گذاري
انواع روشهاي كدگذاري
موجودي كالا
اهميت موجوديها
دلايل نگهداري موجودي كالا
هزينه مربوط به موجوديها
مواضع مختلف بخشها و گروههاي درون سازمان نسبت به حجم موجوديها
كنترل موجودي
مشكلات عدم تعادل موجودي
مهمترين شيوه هاي محاسبه قيمت تمام شده موجودي كالا در انبار
سيستم هاي سفارش كالا در سازمان
بخش دو - پيشينه تحقيق
بخش سه - مشخصات مجتمع صنعتي سيمان آبيك
مروري مختصر بر خط توليد مجتمع صنعتي سيمان آبيك
طرح طبقه بندي مشاغل كارخانه
شرح وظايف
خلاصه
فصل سوم - روش تحقيق
مقدمه
كتابخانه
مشاهده
مصاحبه
خلاصه
فصل چهارم - تجزيه و تحليل اطلاعات
مقدمه
طراحي انبارها
انواع انبارها در كارخانه سيمان آبيك
مشكلات و خسارت ناشي از طراحي غيراصولي انبارها
حفاظت و ايمني انبارها
عمليات مربوط به خريد در انبارها
انواع خريد
انواع شيوه ها در خريدهاي داخلي
عمليات خريد در تداركات
تنظيم گزارش خريد
خريدهاي خارجي
نحوه خريد مواد اوليه توسط مجتمع صنعتي سيمان آبيك
خريدهاي خودسرانه برخي از مسئولين و واحدها
خريدهائي‌ كه كالاي آنها فاسد شدني است
خريدهاي غير ضروري و بيش از حد
كنترل كيفيت
استاندارد كردن قطعات
قبض انبار
سيستم كدينگ اجناس
مشكلات ناشي از عدم كدينگ
مزاياي كدينگ اجناس
شرح كدينگ اجناس
عدم وجود واحدي براي پياده كردن سيستم كدينگ بطور ثابت
مختصري درباره سيستم اطلاعات مديريت
عمليات نگهداري و سرويس دهي انبار
عمليات نگهداري در بخش اداري
عمليات نگهداري مربوط به داخل انبار
كنترل موجودي انبار
انواع روشهاي كنترل موجودي
محاسبه قيمت تمام شده موجودي كالا در انبار
عدم هماهنگي انبار با واحدهاي توليدي
خلاصه
فصل پنجم - نتيجه گيري و پيشنهادات
مقدمه
نتيجه گيري
پيشنهادات
منابع و مآخذ
ضمائم



موضوعات مرتبط: فروشگاه
برچسب‌ها: ،
[ بازدید : ] [ امتیاز : ]

مديريت و حسابداري در شهرداريها

۱۱ خرداد ۱۴۰۳
۰۹:۴۶:۳۷
ادمين

مديريت و حسابداري در شهرداريها

مديريت و حسابداري در شهرداريها

دسته بندي مديريت
فرمت فايل doc
حجم فايل 23 كيلو بايت
تعداد صفحات 54
براي دانلود فايل روي دكمه زير كليك كنيد
دريافت فايل

مديريت و حسابداري در شهرداري ها

 

مقدمه:
مدير امور مالي كه طبق مادة 79 قانون شهرداري در معيت شهردار ذيحساب شهرداري مي باشد بر كلية واحد ها و شعبة مالي رياست نظارت خواهد داشت و شهردار مجاز به تعيين يا تغيير او بدون موافقت انجمن شهر نخواهد بود .
در شهرداريهاي كوچك و متوسط ممكن است به ذيحساب مذكور كه كلية كارهاي مالي را رؤسا و يا به كمك تعدادي كارمند انجام مي دهد عنوان رئيس حسابداري اطلاق شود .
وظائف مسئول امور مالي كه در معيت شهردار ذيحساب ميباشد به طور معمول در شهرداريهاي متوسط و بزرگ به قرار زير است :
الف ـ تهيه برنامه عمليات مالي و هماهنگ ساختن عمليات مذكور .
ب ـ تهيه گزارشهاي مالي و ترازنامه و تفريغ بودجه سالانه و بررسي و تأييد آنها .
ج ـ بررسي و كنترل كيفيت اجراي بودجه .
د ـ راهنمائي كاركنان مالي در اجراي مقررات و دستورالعملهاي مربوطه .
شركت در جلسات مناقصه و مزايده و هيأت عالي معاملات و انجام ساير تـكاليفي كه طبق آئين نـامة معاملات شهرداري بـعهدة مدير امـور مـالي
محول است .
بررسي قراردادها از نظر انطباق آن با اصول و موازين حقوق مالي .
امضاي چكها و اسناد پرداخت بعنوان يكي از امضاء كنندگان مجاز طبق مادة79 قانون شهرداري .
امضاي مكاتبات مربوط به امور مالي در حدود مقررات مربوط .
اعمال اختياراتي كه از طرف شهردار در عقد قراردادها و ايجاد تعهد يا تشخيص يا صدور حواله به عهدة او محول مي شود .
تماس با سازمانها و اشخاص خارج از شهرداري و پيمانكاران و مذاكره با آنها در امور مالي و معاملات شهرداري .
در شهرداريهاي بزرگ ممكن است به تناسب حجم كارهاي مالي بتعداد مورد لزوم حسابدار و كارمند در دفتر مدير امور مالي براي همكاري و كمك به او گمارده شود .


بخش اول :
سازمان مالي شهرداري ها

1ـ بودجه و اعتبارات
وظايف مسئول بودجه و اعتبارات شهرداري يا واحد سازماني مربوط كه عهده دار اين وظيفه مي باشد بترتيبي است كه در دستورالعمل بودجة شهرداري مقرر شده است .
مسئوليت امور مربوط به بودجه طبق ماده 26 آئين نامة مالي شهرداريها اساساً بعهده شهردار و مسئول امور مالي شهرداري ( ذيحساب) است و نامبردگان بايد در شهرداريهاي كوچك و متوسط رؤسا اقدام نموده و در شهرداريهاي بزرگ مراقبت بعمل آورند كه مسئول بودجه واعتبارات وظايف خود را بموقع و بنحو احسن انجام دهد .

2ـ درآمد
وظايفي كه در اين قسمت انجام مي شود بشرح زير است :
الف ـ تهيه و جمع آوري اطلاعات مربوط به منابع مختلف درآمدهاي شهرداري .
ب ـ تهيه پيشنهاد براي برقراري عوارض جديد و تعرفه هاي درآمد .
ج ـ نگهداري دفاتر جزء و جمع يا كارت موديان عوارض و ميزان عوارض موديان .
د ـ صدور ابلاغ پيش آگهي هاي عوارض يا برگه هاي تشخيص و فيشهاي بانكي عوارض .
ه ـ وصول درآمدها و صدور قبض وصول و توديع آنها در حساب بانكي شهرداري . تحت نظارت شعبه خزانه و تسليم مدارك مربوط به تشخيص فوق الذكر .
و ـ رسيدگي به عوارض معوقه و بقايا .
ن ـ رسيدگي به شكايات و اعتراضات موديان عوارض و عنداللزوم طرح آنها در كمسيون هاي مقرر در قانون .
ر ـ تهيه گزارشها و آمارهاي مربوط به درآمد .
ز ـ انجام اقدامات قانوني و تعقيب عمليات مربوط براي وصول درآمدها.

3 ـ حسابداري
وظايفي كه در اين قسمت انجام مي شود بقرار زير است :
الف ـ تنظيم اسناد هزينه هاي جاري و اسناد خريد و ليست هاي حقوق كاركنان و ليست هاي دستمزد كارگران و رسيدگي قبل از پرداخت .
ب ـ نگهداري حساب پرداخت ها و هزينه هاي مربوط به تنخواهگردان واحدهاي مختلف .
ج ـ رسيدگي به حسابها و صورت وضعيت هاي پيمانكاران و اشخاص طرف معامله با شهرداري و ساير صورتحسابها .
د ـ نظارت در مناقصه ها و مزايده ها و معاملات شهرداري در حدود مقررات و آئين نامه معاملات شهرداريها .
ه ـ نگهداري و نظارت در حساب انبارها .
و ـ نگهداري حساب درآمد و هزينه و تأسيسات و اموال شهرداري .
ت ـ صدور حواله براي پرداختهاي عهده خزانه شهرداري .
پ ـ ثبت كليه عمليات مالي در دفاتر روزنامه و معين و كل .
ث ـ تهيه گزارشها و صورتهاي مالي و ترازنامه و گزارش تفريق بودجه.
بايگاني اسناد و مدارك مالي .
س ـ نظارت و مراقبت در حسن انجام فعاليتهاي حسابداري كه در ساير واحدهاي تابعه امور مالي انجام مي شود و تمركز انعكاس و ثبت نتايج آنها در سيستم حسابداري شهرداري .

4 ـ خزانه
وظايف واحد خزانه بقرار زير است :
الف ـ وصول و تمركز درآمدها و تنظيم حساب وصولي هاي روزانه و
مراقبت در توزيع بموقع درآمدها در حسابهاي مربوطه بانكي .
ب ـ انجام كلية پرداختها و ثبت آنها در دفاتر و گزارشهاي دريافت و پرداخت روزانه .
ج ـ نگهداري حساب سپرده ها و استرداد آنها بر اساس حواله هاي صادره .
د ـ پرداخت مالياتها و حق بيمه هاي مكسوره در اسناد هزينه بمراجع ذيربط .
ه ـ نگهداري كليه اوراق بهادار و اسناد دريافتي شهرداري و حساب آنها.
و ـ نگهداري حساب اسناد پرداختي .
ي ـ تنظيم گزارشهاي مربوط و ارسال آنها به حسابداري و ساير مراجع ذيربط كه در دستورالعمل مقرر است .

5 ـ تداركات يا كارپردازي
وظايفي كه در اين قسمت انجام مي شود بقرار زير است :
الف ـ صدرو برگ سفارش و خريد .
ب ـ انجام تشريفات مناقصه و مزايده در معاملات شهرداري با رعايت آئين نامه معاملات شهرداريها .
ج ـ برآورد قيمت ها و هزينه در معاملات .
د ـ تهيه قراردادهاي مربوط به معاملات .
ه ـ تحويل گرفتن كالاهاي خريداري شده و صدور قبض انبار با تنظيم صورتجلسات تحويل .
و ـ نظارت در حسن اداره انبارهاي شهرداري و نگهداري حساب آنها .
ن ـ صدور حواله انبار براي تحويل كالا به واحدها .
ي ـ نظارت و حفظ و نگهداري وسايل موتوري و انجام تعميرات آنها .
پ ـ تنظيم صورت ها و گزارشهاي مالي مربوط به خريدها و اموال و انبار .

6 ـ حسابرسي داخلي
وظايف حسابرسي داخلي بترتيبي است كه در دستورالعمل حسابرسي شهرداريها مقرر شده است .
در شهرداريهاي كوچك و متوسط وظايف حسابرسي داخلي بعهدة يك نفر حسابرس ( مميز حسابها ) خواهد بود .

7 ـ اموال
وظايف مربوط به واحد سازماني در شهرداري كه عهده دار اداره امور
اموال مي باشد به ترتيبي است كه در آئين نامة اموال شهرداريها مقرر است .
در شهرداريهاي كوچك و متوسط انجام وظايف مربوط به تهيه اموال حسابداري است.

8 ـ شعب و تعداد كاركنان امور مالي
در شهرداريهائي كه جمعيت آنها از 10 هزار نفر تجاوز نكند كلية كارهاي مالي شهرداري توسط شهرداري و شخصي كه در معيت شهردار ذيحساب شهرداري مي باشد انجام مي گردد و در صورت لزوم معدودي كارمند و كمك گمارده مي شوند . شهرداريهاي متوسط ممكن است يك يا چند شعبه از شعب امور مالي قرار گيرد يا يك نفر رئيس شعبه براي دو يا سه كار مختلف كه يك شعبه تأسيس شده انجام وظيفه نمايد.



بخش دوم :
سرفصل حسابهاي دفتر كل و دفتر معين

بانك ـ پس از تهيه صورت مغايرات بانكي در پايان هر ماه اين حساب به مبلغ جمع دريافتي ها و به ميزان چكهاي صادره و هزينه هاي بانكي بستانكار مي شود و در صورتيكه حسابهاي متعدد از طرف شهرداري در بانك افتتاح شده باشد براي هر يك از آنها يك حساب جداگانه در دفتر كل به منظور و به ترتيب فوق عمل خواهد شد .

تنخواه گردان ـ چون ريز اقلام هزينه هاي پرداختي از محل تنخواه گردان در دفتر تنخواه گردان ثبت مي شود فقط در ابتداي سال حساب تنخواه گردان دفتر كل نسبت به مبلغ كل تنخواه گردان بدهكار مي شود و در موقع تجديد تنخواه گردان در پايان هر ماه وجه چك دريافتي به حساب هزينه ها در دفتر كل بدهكار و به حساب بانك بستانكار مي شود .

بدهكاران ـ مطالبات تحقق يافته شهرداري از اشخاص و موسسات اعم از موسسات دولتي و غير دولتي در بدهكار اين حساب منظور مي شود ( طرف اين حساب از لحاظ عوارض در حسابهاي بامانده بستانكار ذخيره مطالبات قابل وصول است ).
مطالبات از حساب مخصوص ـ در صورتيكه براي فعاليتهاي اختصاصي يك گروه حساب جداگانه ايجاد گردد بدهي آن گروه حسابها به گروه حسابهاي عمومي ، در اين حساب ثبت مي گردد .

درآمدهاي پيش بيني شده ـ اين حساب در ابتداي سال نسبت به جمع كلّ درآمدهاي مصوب در بودجة بدهكار و حساب مازاد بودجه به همان ميزان بستانكار ميشود . در پايان هر ماه معادل جمع درآمدهاي وصولي كه در دفتر معّين درآمد ثبت گرديده اين حساب بستانكار و طرف آن ( حساب مازاد بودجه ) بدهكار مي شود .

پيش پرداختها ـ براي ثبت پيش پرداخت به فروشندگان يا پيمانكاران بر اساس قرار دادهاي منعقده يا سفارشهايي كه داده مي شود به مبلغ پرداختي حساب پيش پرداخت بدهكار و به بستانكار حساب بانك منظور مي گردد .

اسناد دريافتي
حسابهاي عمومي ( با ماندة بستانكار )
مازاد بودجه ـ طرف اين حساب درآمدهاي پيش بيني شده است .
ذخيرة مطالبات قابل وصول ـ طرف اين حساب در گروه حسابهاي با ماندة بدهكار حساب بدهكاران مي باشد .

درآمدها ـ با وصول درآمدها كه قاعدتاً از طرف بانك صورت مي گيرد اين حساب بستانكار مي شود .

پيش دريافتها ـ اين حساب در مقابل دريافتهاي زودتر از موعد بستانكار مي شود .

بستانكاران
اسناد پرداختي
ذخيرة مطالبات مشكوك الوصول ـ آن قسمت از درآمدهاي قابل وصول را كه مشكوك قلمداد مي گردد مي توان از حساب ذخيره مطالبات قابل وصول خارج ساخته و دراين حساب منظور نمود . (در صورتيكه به طرق بازرگاني اداره گردد ).

حسابهاي انتظامي دارايي هاي ثابت
زمين و ساختمان .
ماشين آلات و وسايل نقليه .
اثاثه .
كار در جريان ساخت .
سرمايه گذاري براي دارايي ثابت .

حسابهاي انتظامي دارايي هاي جاري
موجودي انبار .
سرمايه گذاري براي دارايي جاري .

دفتر معين درآمد
براي هر يك از منابع درآمد كه در بودجه مصّوب شهرداري منظور گرديده است بايد يك حساب در دفتر معين درآمد منظور گردد .
رعايت تفكيك عناوين منابع درآمد بر اساس فهرست طبقه بندي درآمدها كه ضميمة دستورالعمل بودجة شهرداري ميباشد الزامي است .
بنا به پيشنهاد متخصصّان حسابداري و تاييد مدير امور مالي شهرداري و شهردار در صورتيكه در بعضي از شهرداريها ايجاب كند براي يك منبع درآمد ممكن است چند منبع فرعي در نظر گرفته شده و حسابهاي جداگانه براي منابع فرعي مذكور در دفتر معين درآمد منظور شود .
حداقل سر فصل حساب درآمد در دفتر معين طبقات اصلي درآمد طبق فهرست طبقه بندي درآمد ها بشرح زير است مگر اينكه بعضي از منابع مذكور مطلقاً در يك شهرداري وجود نداشته باشد .
سهمية شهرداري از پرداختهاي وزارت كشور .
عوارض توأم با ماليات وصولي در محل .
عوارض بر ساختمانها و اراضي .
عوارض بر ارتباطات و حمل و نقل .
عوارض بر پروانه هاي كسب و فروش و تفريحات .
درآمدهاي حاصل از فروش و درآمدهاي وصولي در مقابل خدمات .
درآمد تأسيسات شهرداري و جرائم تخلفات .
درآمدهاي حاصل از وجوه و اموال شهرداري .
كمكهاي بلاعوض و هدايا و وامها و استفاده از موجوديهاي نقدي دوره قبل .

دفتر معين هزينه
براي هر يك از قالبهاي بودجه يك حساب انتظامي و براي هر يك از
فصول چهارگانه آنها( هزينه هاي پرسنلي ـ اداري ـ سرمايه اي ـ انتقالي ) يك حساب جداگانه در دفتر معين هزينه منظور مي گردد و جمع اقلام ثبت شده در دفتر روزنامه در پايان هرماه در دفتر معين هزينه ثبت مي شود .
جمع اقلام هزينه هاي ثبت شده در دفتر معين ماهي يك بار رسيدگي و كنترل شده به دفتر كل منتقل و ثبت مي گردد .
بنا به تشخيص متخصصان حسابداري و تأييد مدير امور مالي شهرداري و شهردار ممكن است علاوه بر سر فصل حسابهاي فوق الذكر سر فصلهاي ديگري نيز براي ثبت حساب هزينه ها بر اساس مواد هزينه داخل در هر يك از فصول چهارگانه هزينه براي مجموع هزينه هاي شهرداري يا مجموع هزينه هاي هر يك از وظائف يا برنامه ها با فعاليتها و يا قالبهاي بودجه اي در دفتر معين هزينه منظور شود .
در شهرداريهاي بزرگ و متوسط در صورتيكه از كامپيوتر در نگهداري حسابهاي شهرداري استفاده شود اين حسابها بايد با تفكيك مواد هزينه و حتي اجزاء آن و بر اساس فصول چهارگانه هزينه ها در قالبهاي بودجه اي هر يك از قالبهاي وظايف ـ برنامه ها و فعاليتها تنظيم گردد .
تفكيك وظايف و برنامه ها و فعاليتها كه مبناي نگهداري حساب هزينه بر اساس آنها خواهد بود تابع فهرست طبقه بندي ضميمه دستورالعمل طرح و تنظيم برنامه 5 ساله عمليات نوسازي و عمران اصلاحات شهري در شهرداريها مي باشد .
حداقل سرفصل حسابهاي هزينه دردفتر معين فصول چهارگانة هزينه ها براي هر يك از قالبها بودجه اي كه بر اساس تفكيك وظايف و برنامه ها و فعاليتها و طرحها تنظيم مي گردد به شرح زير خواهد بود :
فصل اول ـ هزينه هاي پرسنلي .
فصل دوم ـ هزينه هاي اداري .
فصل سوم ـ هزينه هاي سرمايه اي.
فصل چهارم ـ هزينه هاي انتقالي .
در اسناد و اوراق فرمها و دفاتر مالي مربوط به هزينه ها ذكر شمارة قراردادي وظيفه و برنامه و فعاليت قبل از شماره قراردادي هزينه الزامي است و با اين ترتيب كه هزينه ها 7 رقمي خواهد بود كه با سه رقم اول سمت چپ نماينده فعاليت و برنامه و وظيفه و چهار رقم سمت راست كه با علامت ( ـ ) از سه رقم سمت چپ جدا مي شود نشان دهندة فصول چهارگانه مواد هزينه و عنداللزوم مواد هزينه مي باشد .


موضوعات مرتبط: فروشگاه
برچسب‌ها: ،
[ بازدید : ] [ امتیاز : ]

نحوه حسابداري بيمه عمر در ايران

۱۱ خرداد ۱۴۰۳
۰۹:۴۶:۲۲
ادمين

نحوه حسابداري بيمه عمر در ايران

نحوه حسابداري بيمه عمر در ايران

دسته بندي مديريت
فرمت فايل doc
حجم فايل 109 كيلو بايت
تعداد صفحات 97
براي دانلود فايل روي دكمه زير كليك كنيد
دريافت فايل

تحقيق در مورد نحوه حسابداري بيمه عمر در ايران

 

مقدمه:
در زمينه بيمه و بخصوص حسابداري بيمه اي تحقيق و پژوهش كمي با توجه به اهميت اين رشته در ايران صورت پذيرفته است. موضوعي كه انتخاب نموده ام تا به حال در ايران تحقيقي مشابه آن صورت نپذيرفته است و با مراجعه به سايت هاي اينترنتي نيز مورد مشابه خارجي يافت نشد ، اما بر اساس مقتضيات تحقيق ، پيشينه تحقيقاتي كه در رابطه با حسابداري شركتهاي بيمه و نزديك به موضوع مورد بحث وجود دارد را به شرح ذيل ارائه مي دهم .

موضوع 1- عنوان : حسابداري كارمزد منافع قرار دادهاي اتكائي در شركتهاي بيمه در ايران
تهيه كننده : خانم حليمه خاتون موصلي – سال دفاع 1371
نام دانشگاه محل تحصيل : دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران مركزي

فرضيه :
مفهوم تعهدي يكي از مفاهيم بنيادي حسابداري و گزارشگري مالي است . در خصوص نحوه اندازه گيري و ثبت و گزارش درآمدها و هزينه ها كارمزد منافع قرار دادهاي اتكائي توسط شركتهاي بيمه در ايران مد نظر قرار نمي گيرد و اين امر باعث ناديده گرفتن اصول اساسي تحقق درآمد و تطابق درآمدها و هزينه در شركتهاي مزبور گرديده است .

روش جمع آوري اطلاعات
اطلاعات مورد نياز تحقيق از طريق بررسي مقررات و قوانين حاكم بر شركتهاي بيمه ، بررسي صورتهاي مالي شركتهاي بيمه داخلي و خارجي و گزارشهاي حسابرسي ، بررسي استانداردها و روشهاي حسابداري مربوط به صنعت بيمه بطور عام و كارمزد منافع بطور خاص از منابع داخلي و خارجي و مصاحبه با متخصصين صنعت بيمه انجام شده است .

جامعه آماري
جامعه آماري اين تحقيق كليه شركتهاي بيمه فعال در ايران مي باشد . بدليل آن كه نمونه انتخابي صد در صد جامعه مي باشد نتيجتاً تشكيل جامعه آماري نمونه از نظر تطبيق آن با جامعه اصلي ، آزمون مورد ندارد .

روش تحقيق
روش استدلال در تحقيق مزبور روش قياسي و استقرائي بوده و حول سه محور اصلي پايه گذاري شده است :
اف – بررس و مطالعه نظريات تئوري منابع داخلي و خارجي و قوانين
ب – نظر خواهي از اساتيد و متخصصان صنعت بيمه و ترجمه و بررسي روشهاي مورد عمل بيمه گران اتكائي بين المللي .
ج – بررسي روشهاي مورد عمل شركتهاي بيمه كشور ، گزارشهاي حسابرسي، قرا ردادهاي اتكائي و صورتحسابهاي كارمزد منافع شركتهاي بيمه داخل كشور.

نتيجه گيري :
تحقيق نشان مي دهد كه شركتهاي بيمه داخل كشور در خصوص گزارش كارمزد منافع قرار دادهاي اتكائي مفهوم تعهدي را در نظر نمي گيرند و فرضيه مورد بررسي به شرح زير اثبات گرديده است :
فرض تعهدي كه يكي از مفروضات بنيادي حسابداري و گزارشگري مالي است در خصوص نحوه اندازه گيري و ثبت گزارش درآمدها و هزينه ها ، كارمزد منافع توسط شركتهاي بيمه در ايران مد نظر قرار نمي گيرد و اين باعث نايدده گرفتن اصول اساسي تحقق درآمد و تطابق هزينه ها با درآمدها در شركتهاي مزبور گرديده است .

موضوع 2 – عنوان : حسابداري بيمه هاي عمومي در ايران و مقايسه آن با استانداردهاي موجود در انگلستان و امريكا

محقق : مرتضي كردمدانلو
سال دفاع : آذر ماه 1375
نام دانشگاه محل تحصيل : دانشكده حسابداري و مديريت دانشگاه علامه طباطبائي (ره)

فرضيه اهم
نظام حسابداري بيمه هاي عمومي در شركتهاي بيمه ايران منطبق با استانداردهاي حسابداري شركتهاي بيمه نيست .



فرضيه فرعي :
امكان استفاده از استانداردهاي بين المللي حسابداري در خصوص بيمه هاي عمومي در شركتهاي بيمه ايراني وجود دارد .

روش اثبات فرضيه
1- بررسي و مقايسه تطبيقي آئين نامه هاي مصوب شوراي عالي بيمه در زمينه نظام حسابداري و گزارشگري بيمه هاي عمومي با استانداردهاي موجود در انگليس و آمريكا
2- ارزيابي صورتهاي مالي شركتهاي بيمه ايراني در جهت قابليت تطابق با استانداردهاي بين المللي .

قلمرو تحقيق:
كليه شركتهاي بيمه موجود در ايران به استثناء سازمان تأمين اجتماعي

روش جمع آوري اطلاعات
اطلاعات مورد نياز موضوع تحقيق از طريق بررسي استانداردها و روشهاي حسابداري مربوط به صنعت بيمه بررسي مصوبات و مقررات و قوانين حاكم بر شركتهاي بيمه و بررسي صورتهاي ملي آنها و همچنين مصاحبه با افراد متخصص در اين زمينه بوده است .

روش تحقيق
روش استدلال در اين تحقيق قياسي بوده است . بررسي و مطالعه استانداردهاي حسابداري مرجع حرفه اي دنيا در زمينه گزارشگري بيمه هاي عمومي و سپس مقايسه روشهاي موجود و متداول در ايران و تعيين نقاط ضعف و قوت بر پايه روش قياسي بوده است .

موضوع 3 – عنوان : حسابداري بيمه هاي عمر در ايران
محقق : خانم فرزانه نصير زاده
سال دفاع : دي ماه 1371 – دانشگاه تهران – دانشكده مديريت

فرضيه :
صورتهاي مالي شركتهاي بيمه عمر در ايران مطابق با استانداردهاي حسابداري مربوط تهيه نمي شود .

محدوده و قلمرو تحقيق:
1- بررسي تئوريكي حسابداري بيمه عمر
2- بررسي وضعيت حسابداري بيمه در ايران
3- مطالعه تطبيقي بين حسابداري بيمه عمر در ايران و آمريكا و كانادا

قلمرو مكاني
اين تحقيق پيرامون نحوه حسابداري بيمه عمر در ايران مي باشد و از آنجائي كه در ماده 1 قانون اداره شركتهاي بيمه بيان شده شركتهاي بيمه ايران ، آسيا ، البرز و دانا بصورت سهامي اداره مي شوند و مجاز به انجام انواع عمليات بيمه اي در بخشهاي دولتي ، تعاوني و خصوصي مي باشند و با عنايت به اين مطلب كه بيمه ايران ، بزرگترين شركت بيمه در ايران مي باشد و از نظر حجم و قدرت فعاليت در زمينه بيمه عمر نسبت به ساير شركتهاي بيمه تقدم دارد بيمه ايران و بيمه دانا كه صرفاً در زمينه بيمه اشخاص به فعاليت مي پردازد به عنوان قلمرو تحقيق در نظر گرفته شده است.

روش تحقيق :
اين تحقيق از دو بخش تئوري و عملي تشكيل شده است . در بخش اول آن كه جنبه تئوري دارد از كتابها و منابع فارسي و خارجي و آئين نامه ها و مقررات شوراي عالي بيمه استفاده شده است .
بخش دوم جنبه عملي دارد و به بررسي وضعيت حسابداري شركتهاي بيمه عمر در ايران مي پردازد و در واقع بررسي مطالب كلي بخش اول در ايران مي باشد كه شامل انجام مصاحبه با صاحبنظران و كارشناسان مالي شركتهاي بيمه و بررسي سيستم حسابداري بيمه عمر در ايران مي باشد . در انجام مصاحبه سعي شده است با كارشناسان و مسئولين امر كه سالها در امور بيمه عمر اشتغال داشته و داراي تجارب مطمئن مي باشند تماس گرفته شود تا با تصحيح و تكميل اطلاعات بدست آمده بوسيله منابع معين نتايج صحيح و قابل اطميناني بدست آيد .

خلاصه پيشنهادات :
1- محاسبه هزنيه هاي مشاركت در منافع و ساير برآوردهائي كه در بيمه مورد استفاده قرار مي گيرد براي بيمه هاي عمر ضروري مي باشد .
2- بايد از جداول مرگ و مير مربوط به كشور ايران براي محاسبه ذخاير رياضي استفاده نمود و تعرفه ها و نرخهاي بيمه مورد تجديد نظر قرا رگيرد .
3- از آنجائي كه يكي از اهداف اصلي صنعت بيمه هدايت كردن انبوه سرمايه است كه از جمع آوري حق بيمه ها بوجود مي آيد پيشنهاد مي شود كه در تركيب مجموعه سرمايه گذاري هاي مؤسسه ، مدت، ميزان ريسك نقد شوندگي و بازدهي مد نظر قرار گيرد و از هر گونه افراط و تفريط در تصميمات مربوط به سرمايه گذاري خود داري شود و تركيب مجموعه سرمايه گذاي ها با توجه به هدف هاي دراز مدت شركت تعيين شود و از تمركز رقم عمده اي از سرمايه در يك رشته خود دارري گردد .

نتيجه گيري :
ايجاد تركيبي از انواع سرمايه گذاري ها كه هم بتواند در مقابل تورم ارزش سرمايه را حفظ كند و هم سود معقولي را عايد نموده و جريان صحيحي را نيز براي نقدينگي برقرار كند مد نظر است .

موضوع شماره 4:
مقاله اي با عنوان تحليلي بر استاندارد حسابداري شماره 28 (فعاليتهاي بيمه عمومي) در مجله حسابدار شماره 171 ارديبهشت 85 ارائه شده است كه توسط عباس هشي عضو شوراي عالي جامعه حسابداران رسمي ايران و داريوش حسن زاده كارشناس ارشد حسابداري دانشگاه شهيد بهشتي نوشته شده است . اين مقاله در پاسخ به فراخوان سازمان حسابرسي جهت نظر خواهي و اخذ پيشنهادات به تحليل استاندارد و ارائه نظرات و پيشنهاداتي در اين زمينه مي پردازد . اين مقاله در هر كدام از موارد زير ابتدا بر حسب مورد به مفاد استاندارد در اين باره اشاره نموده و سپس باديدي انتقادي به ارائه نظرات و پيشنهاداتي اقدام نموده است و مواردي را كه از نظر نويسندگان در استاندارد ناديده گرفته شده و يا بطور كامل به آن پرداخته نشده است را ذكر مي نمايد . موارد مورد بحث عبارتند از :
1- ضرورت تدوين استاندارد حسابداري فعاليتهاي بيمه
2- دامنه كاربرد استاندارد
3- وجه تمايز بين حسابداري در صنعت بيمه با حسابداري در صنايع ديگر
4- شناخت درآمد حق بيمه
5- حق بيمه عايد نشده
6- مخارج تحصيل ( فروش يا صدور بيمه نامه)
7- خسارت : الف : تلقي مبالغ دريافتي از بيمه گر اتكايي بابت خسارت به عنوان در آمد ، ب : ساير موضوعات
8- ذخيره تكميلي
9- حق بيمه هاي اتكايي و موضوعات آن ، الف : بند 33 استاندارد ، ب : بند 35 استاندارد
10- موارد افشاء
11- استانداردهاي بين المللي حسابداري
12- از منظر قوانين
13- اثرات مالي
14- ساير پيشنهادها : 1- اتكايي واگذاري صد در صد 2- مواردي كه جريان نقدي عايدي نباشد


موضوعات مرتبط: فروشگاه
برچسب‌ها: ،
[ بازدید : ] [ امتیاز : ]

بررسي حسابداري كارگاه توليد نقل

۱۱ خرداد ۱۴۰۳
۰۹:۴۶:۰۵
ادمين

بررسي حسابداري كارگاه توليد نقل

بررسي حسابداري كارگاه توليد نقل

دسته بندي حسابداري
فرمت فايل doc
حجم فايل 110 كيلو بايت
تعداد صفحات 94
براي دانلود فايل روي دكمه زير كليك كنيد
دريافت فايل

پروژه حسابداري كارگاه توليد نقل

 

تمامي عمليات انجام گرفته و صورتهاي مالي تهيه شده در مورد كارگاه توليد نقل به صورت فرضي مي باشد كه در اين كارگاه بعد از خريداري شكر ، عمليات و مراحل توليد روي آن انجام گرفته و تبديل به نقل مي‌شود و توسط فروشندگان به فروش مي‌رسد.
روش انبارداري كارگاه توليدي ، روش اولين صادره از اولين وارده «Fifo » در نظر گرفته شده و تعداد كارگران مشغول در كارگاه نيز فرضاً 12 نفر است كه هر كدام ماهيانه مبلغ 900،000 ريال دستمزد دريافت مي‌دارند.

در اين پروژه سعي من بر اين بوده از زياده نويسي هاي بيجا (منظور افزايش مقدار خريد و فروش و هزينه هاي روزانه كارگاه كه منجر به انجام ثبت ها و عمليات بيشتري خواهد شد) صرف نظر نموده و به طور خلاصه و مفيد تمامي عملياتي را كه لازم يك طرح حسابداري است را انجام داده باشم. و فكر مي كنم كه هدف اصلي از اين پروژه نشان دادن مراحلي است كه الزاماً بايد انجام گيرد، نه زياده نويسي در مورد هر يك از مراحل.

در حين تنظيم اين پروژه سعي من بر اين بوده كه اشتباهات و اشكالات موجود در اين پروژه را به حداقل برسانم و اگر شما اشكالاتي در اين پروژه مشاهده گردد اين اشكالات را به پاي بي تجربگي اين بنده حقير بگذاريد و به بزرگي خودتان ببخشيد.
«تعريف حسابها»
1ـ دارايي ها:
داراييها منابع اقتصادي هستند كه براي بلند مدت به وسيله شخصيت حسابداري كنترل مي‌شود و بهاي تمام شده آن در زمان تحصيل به طور عيني يا واقعي قابل اندازه گيري است:
اقلام هنگامي منبع اقتصادي محسوب مي‌شوند كه منابع آتي براي شخصيت حسابداري داشته باشند. منابع معمولاً در صورت داشتن يكي از سه شرط زير داراي منابع آتي هستند: 1ـ پول نقد يا قابل تبديل به پول نقد باشند. 2ـ كلايي باشد كه انتظار فروش آن برود. 3ـ انتظار برود كه در آينده در ضمن فعاليت شركت مورد استفاده قرار گيرد.

داراييهاي جاري:
اين داراييها شامل وجوه نقد و ساير داراييهاييست كه به طور معقول انتظار مي رود در دوره گردش عملياتي يا يك سال (هر كدام طولاني تر است) به نقد تبديل شده يا فروخته و يا به مصرف برسد.

داراييهاي غير جاري:
به سرمايه گذاري بلند مدت ، اموال ، ماشين آلات ، تجهيزات ، داراييهاي نامشهود و ساير داراييها طبقه بندي مي‌شود كه در فعاليت ها و عمليات مؤسسه مورد استفاده قرار مي‌گيرند و عمر مفيد بيش از يك سال دارند.
انواع ماشين آلات و تجهيزات: كه شامل داراييهاي مشهود است كه عمر مفيد نسبتاً طولاني دارند اصطلاح داراييهاي ثابت نيز بر اين مورد به كار مي‌رود. واحدهاي تجاري معمولاً اين داراييها را براي استفاده در جريان توليد كالاها و خدمات خريداري مي‌كنند. اگر داراييها براي فروش مجدد تقسيم يا خريداري شوند به عنوان موجوديها طبقه بندي مي‌گردند اگر چه داراي عمر مفيد طولاني باشند.


2ـ بدهيها:
به طور كلي تعهدات فعلي شخصيت حسابداري براي پرداخت پول يا ارائه كالا و خدمات در آينده است. بدهيها معرف ادعا يا حقوق اشخاص ثالث نسبت به داراييهاي شركت تجاري مي‌باشد. بدهيها بر حسب رقم قابل پرداخت در تاريخ تهيه ترازنامه (بيلان) و بهره‌هاي انباشته تا آن تاريخ ثبت مي‌شود.

بدهيهاي جاري:
اين بدهيها تعهداتي است كه انتظار مي‌رود از محل داراييهاي جاري يا از محل ايجاد ساير بدهيهاي جاري تسويه شود.
حساب پرداختني تجاري: مصرف مطالبات فروشندگان كالا و خدمات به شخصيت حسابداري است آن گروه از بدهيها كه پشتوانه آن اسناد قانوني است اسناد پرداختني ناميده مي‌شود.

3ـ درآمدها:
عبارتست از مبلغي كه بابت ارائه خدمات به مشتريان دريافت شده يا در آينده دريافت خواهد شد و در برخي موارد ممكن است از پيش دريافت شده باشد.

4ـ هزينه‌ها:
هزينه عبارتست از مبلغ پرداخت شده يا قابل پرداخت بابت خدمات دريافت شده.

5 ـ سـرمايه:
عبارتست از حق يا ادعاي مالي ، مالك يا مالكين نسبت به داراييهاي يك واحد اقتصادي و سرمايه ماهيت بستانكار دارد.



ترازنامه:
وضعيت مالي يك شخصيت حسابداري را در يك لحظه معين نشان مي دهد. گاهي به آن عنوان صورت وضعيت مالي نيز اطلاق مي‌گردد. لذا ترازنامه يك گزارش وضعيت موجود محسوب مي‌شود. ارقام مندرج در تراز نامه بر حسب پول بيان شده و تنها مواردي را منعكس مي‌كند كه قابل اندازه‌گيري باشد.
دو طرف ترازنامه الزاماً با يكديگر مساوي است و اين ناشي از دو طرفه بودن حسابها و معادله اساسي حسابداري است بنابراين اين تساوي هيچ مفهومي در سلامت اقتصادي و مالي واحد تجاري ندارد و نبايد در آن نتايج غير صحيح گرفته شود.

صورتحساب سود و زيان:
يكي از گزارشهاي حسابداري كه درآمدهاي فروش و هزينه هاي يك دوره مالي را تلخيص مي‌كند صورت حساب سود و زيان مي‌باشد از لحاظ فني صورتحساب سود و زيان در رده پايين تر از ترازنامه قرار مي گيرد ، زيرا اين صورت مشروحاً اقلامي را منعكس مي‌كند كه نتيجه عمليات شخصيت حسابداري در يك دوره مالي است و موجب تغيير در يكي از اقلام مشخص ترازنامه يعني سود انباشته مي‌گردد.

هر چند از ديدگاه عده‌اي از حسابداران و استفاده كنندگان صورتهاي مالي اطلاعات مندرج در صورتحساب سود و زيان به مراتب مهم تر از اطلاعات منعكس در ترازنامه است زيرا صورتحساب سود و زيان نتايج عمليات را گزارش مي‌كند و دلايل سودآوري شركت را نشان مي‌دهد.

صورتحساب سود و زيان از اقلام زير تشكيل يافته است:
درآمد فروش ناخالص ، برگشت از فروش و تخفيفات ، تخفيفات نقدي فروش ، ساير درآمدها ، بهاي تمام شده كالاي فروش رفته ، سود ناخالص ، هزينه‌ها و سود خالص.


موضوعات مرتبط: فروشگاه
برچسب‌ها: ،
[ بازدید : ] [ امتیاز : ]

كاربرد ايزو 9000 در صنعت خدمات

۱۱ خرداد ۱۴۰۳
۰۹:۴۵:۴۸
ادمين

كاربرد ايزو 9000 در صنعت خدمات

كاربرد ايزو 9000 در صنعت خدمات

دسته بندي مديريت
فرمت فايل doc
حجم فايل 29 كيلو بايت
تعداد صفحات 34
براي دانلود فايل روي دكمه زير كليك كنيد
دريافت فايل

كاربرد ايزو 9000 در صنعت خدمات

 

در اولين نگاه ممكن است به نظر آيد كه مجموعه هاي ايزو 9000 تنها براي صنايع سخت افزاري ايجاد شده است اما اين مطلب صحت ندارد همه سازمانها نيازمند سيستم هاي مديريت كيفيت هستند تفاوتي نميكند كه آيا خروجي يك سازمان سهام بورس يا سوزن خياطي باشد آيا صورت حسابها را تنظيم مي كند يا عروسك توليد مي كند آيا سازمان تفريحات است يا هواپيما مي سازد همه ي اين سازمانها به يك سيستم مديريت كيفيت موثر نيازمند هستند و مي توان ايزو 9000 را در مورد آنها قابل اعمال نمود ايزو 9000 به طور موثر به عمليات يك سازمان كوچك حمل بار درآمريكاي شمالي (12 نفره.در شهرهاكتزتون .انيوجرسي ) و به بنيادهاي مشاوره اي بزرگي نظير ارنست و يونگ اعمال شده است در مورداستانداردهاي سيستم كيفيت ايزو 9000 هيچ مورد سخت گيرانه اي براي مستثني كردن صنعت خدمات وجود ندارد اساسا ايزو 9000 مي خواهد يك سازمان از صحيح بودن كارهايي كه انجام مي دهد مطمئن باشد و سپس آنچه را كه مستند كرده انجام ميدهد .
گروهايي از صنعت خدمات كه استاندارد ايزو 9000 بر آنها اعمال شده است يا مي تواند اعمال شود از اين قرارند:
حمل و نقل خدمات درماني
مشاوره مالي
رستوران خرده فروشي
سرگرمي صنايع همگاني (آب .برق ....)
دولت آموزش
علمي داد و ستد (عمده فروشي .خرده فروشي و غيره)
كميته فني شماره 176 ايزو در تشخيص اهميت سيستم هاي مديريت كيفيت در صنايع خدمات سريع بوده و در نتيجه اسنادي را براي كمك به سازمانهاي خدماتي فراهم كرد تا استانداردهاي سيستم كيفيت ايزو 9000 را پياده كنند نمونه هاي متعارف از چنين اسنادي عبارت اند از :
ايزو 3-9000 : مديريت كيفيت و استانداردهاي اهميت سيستم هاي تضمين كيفيت
-بخش سوم : راهنماهاي اعمال ايزو 9001 به توسعه تامين و نگهداري نرم افزار .
ايزو 2-9004 : مديريت كيفيت و عناصر سيستم كيفيت-بخش دوم : راهنماها براي خدمات .
در ايالات متحده ايزو 9001 به سيستم آموزش نيز اعمال شده است در نتيجه راهنماي
ANSI/ASQC ZI.II
با عنوان استانداردهاي مديريت كيفيت و تضمين كيفيت-راهنما براي اعمال ايزو 9002 براي
موسسات آموزش و پرورش منتشر گرديده اند تاكنون صنايه سخت افزار مواد پيش گامان خيل گواهي گرفته هاي ايزودر آمريكاي شمالي بوده اند از ميان سازمانهايي كه در آمريكاي شمالي براي ايزو 9000 ثبت شده اند 17 درصد توليد كنندگان مواد شيميايي 15 درصد توليد كنندگان ماشين آلات صنعتي و تجاري بوده اند صنايع خدماتي با فاصله ي زيادي عقب تر از صنايع مذكور قرار دارند اما اين موضوع غير عادي نيست زيرا هميشه بخش خدمات در بحث پياده سازي برنامه هاي كيفيت از توليد كنندگان سخت افزار و مواد عقب بوده اند اما يك سازمان خدماتي از داشتن سيستم مديريت كيفيتي كه نياز منديهاي ايزو 9000 را برآورده سازد منافع فرايندي خواهد برد كمترين اين منافع افزايش رضايت مشتري است . دنيس فاهن مدير شعبه طراحي باتلر خاطر نشان مي سازد كه اجراي سيستمي از نوع ايزو 9000 در سازمان مذكور منجر به 30 درصد كاهش در گزارشات داخلي گرديد . دوناوينسكي مدير تضمين كيفيت درآمريكاي شمالي مي گويد شايد 20 الي 30 درصد از مشتريان ما با ما باقي ماندند زيرا ميدانستند ما به دنبال اخذ گواهي نامه هستيم .
اتحاديه اروپا ( EU ):
نيروي محركه ي اوليه اي كه نيازمنديهاي سيستم كيفيت ايزو 9000 را به جريان انداخت از نياز به متحد گردانيدن اتحاديه اروپا(كه در آن زمان بازار مشترك اروپا ناميده مي شد )به يك بازار همگن و شراكت در داد و ستد ريشه گرفت در حالي كه اتحاديه اروپا در سال 1986 به سوي متحد شدن سوق مي يافت بازار واحدي بنام EC92 در نيمه شب سي و يكم دسامبر 1992 فعال گرديد بخشي از اين طرح سيستم ارزيابي انطباق ناميده ميشد اين سيستم قرار بود روش استانداردي براي ارزيابي همه ي فرايندها و محصولات . سيستم هاي مديريت كيفيت و آزمايشگاههاي درون اتحاديه اروپا داشته باشد دو دسته از محصولات در اروپا به صورت زير تعريف گرديده اند :
محصولات با كنترل اجباري : محصولاتي كه از نظر سلامتي . ايمني . و يا محيط زيست اهميت داردمحصولات بدون كنترل اجباري :محصولاتي كه نيازمنديهاي فوق را ارضا نمي كند .
به عنوان بخشي از سيستم ارزيابي انطباق مجموعه هاي ايزو 9000 به عنوان استانداردبراي تعريف سيستم هاي مديريت كيفيت قابل قبول توصيه گرديدند . در نتيجه سازمانهاي متفاوت در سراسر جهان به ندريج پذيرفتند كه اگر قرار باشد محصولاتي را به كشورهاي واقع در اتحاديه ي ارئپا بفروشند لازم است تا قبل از سال 1992 داراي گواهينامه ي ايزو 9000 باشند . با وجود بازار بالقوه اي متشكل از 500 الي 800 ميليون نفر ناظر سا زمانهاي گوناگون در سراسر جهان به ندريج سري هاي ايزو 9000 را پذيرفتند . با اين حال نيازمنديهاي ايزو 9000 هيچ گاه بخش قانئني از اتحاديه ي اروپا نشدند وبا آمدن و سپري شدن ضرب الاجل براي تطابق ايزو 9000 به سال 1994 موكول گرديد اكنون با سپري شدن1994 طرح جديدي براي اخذ گواهينامه ي ايزو 9000 به عنوان يك نيازمندي رسمي براي انجام تجارب با اتحاديه ب اروپا وجود ندارد با اين حال امروزه استاندارد هاي ايزومبدل به يك نيازمندي موجود ولي غير رسمي براي بسياري از سازمانهاي درون اتحاديه ي اروپاگرديده است .
در سال 1995 اتحاديه ي اروپا به طور تهاجمي به يك برنامه كيفيت اروپاي روآورد كه بيشتر
در راستاي جايزه ي مالكوم بالدريج بود تا شيوه ي ايزو 9000 اگر چه روش برخورد ايزو
9000 در طرح مذكور وجود خواهد داشت ممكن است اخذگواهي نامه منسوخ يا حداقل بي اهميت گردد


موضوعات مرتبط: فروشگاه
برچسب‌ها: ،
[ بازدید : ] [ امتیاز : ]

كاربرد ايزو 9000 در صنعت خدمات

۱۱ خرداد ۱۴۰۳
۰۹:۴۳:۵۴
ادمين

كاربرد ايزو 9000 در صنعت خدمات

كاربرد ايزو 9000 در صنعت خدمات

دسته بندي مديريت
فرمت فايل doc
حجم فايل 29 كيلو بايت
تعداد صفحات 34
براي دانلود فايل روي دكمه زير كليك كنيد
دريافت فايل

كاربرد ايزو 9000 در صنعت خدمات

 

در اولين نگاه ممكن است به نظر آيد كه مجموعه هاي ايزو 9000 تنها براي صنايع سخت افزاري ايجاد شده است اما اين مطلب صحت ندارد همه سازمانها نيازمند سيستم هاي مديريت كيفيت هستند تفاوتي نميكند كه آيا خروجي يك سازمان سهام بورس يا سوزن خياطي باشد آيا صورت حسابها را تنظيم مي كند يا عروسك توليد مي كند آيا سازمان تفريحات است يا هواپيما مي سازد همه ي اين سازمانها به يك سيستم مديريت كيفيت موثر نيازمند هستند و مي توان ايزو 9000 را در مورد آنها قابل اعمال نمود ايزو 9000 به طور موثر به عمليات يك سازمان كوچك حمل بار درآمريكاي شمالي (12 نفره.در شهرهاكتزتون .انيوجرسي ) و به بنيادهاي مشاوره اي بزرگي نظير ارنست و يونگ اعمال شده است در مورداستانداردهاي سيستم كيفيت ايزو 9000 هيچ مورد سخت گيرانه اي براي مستثني كردن صنعت خدمات وجود ندارد اساسا ايزو 9000 مي خواهد يك سازمان از صحيح بودن كارهايي كه انجام مي دهد مطمئن باشد و سپس آنچه را كه مستند كرده انجام ميدهد .
گروهايي از صنعت خدمات كه استاندارد ايزو 9000 بر آنها اعمال شده است يا مي تواند اعمال شود از اين قرارند:
حمل و نقل خدمات درماني
مشاوره مالي
رستوران خرده فروشي
سرگرمي صنايع همگاني (آب .برق ....)
دولت آموزش
علمي داد و ستد (عمده فروشي .خرده فروشي و غيره)
كميته فني شماره 176 ايزو در تشخيص اهميت سيستم هاي مديريت كيفيت در صنايع خدمات سريع بوده و در نتيجه اسنادي را براي كمك به سازمانهاي خدماتي فراهم كرد تا استانداردهاي سيستم كيفيت ايزو 9000 را پياده كنند نمونه هاي متعارف از چنين اسنادي عبارت اند از :
ايزو 3-9000 : مديريت كيفيت و استانداردهاي اهميت سيستم هاي تضمين كيفيت
-بخش سوم : راهنماهاي اعمال ايزو 9001 به توسعه تامين و نگهداري نرم افزار .
ايزو 2-9004 : مديريت كيفيت و عناصر سيستم كيفيت-بخش دوم : راهنماها براي خدمات .
در ايالات متحده ايزو 9001 به سيستم آموزش نيز اعمال شده است در نتيجه راهنماي
ANSI/ASQC ZI.II
با عنوان استانداردهاي مديريت كيفيت و تضمين كيفيت-راهنما براي اعمال ايزو 9002 براي
موسسات آموزش و پرورش منتشر گرديده اند تاكنون صنايه سخت افزار مواد پيش گامان خيل گواهي گرفته هاي ايزودر آمريكاي شمالي بوده اند از ميان سازمانهايي كه در آمريكاي شمالي براي ايزو 9000 ثبت شده اند 17 درصد توليد كنندگان مواد شيميايي 15 درصد توليد كنندگان ماشين آلات صنعتي و تجاري بوده اند صنايع خدماتي با فاصله ي زيادي عقب تر از صنايع مذكور قرار دارند اما اين موضوع غير عادي نيست زيرا هميشه بخش خدمات در بحث پياده سازي برنامه هاي كيفيت از توليد كنندگان سخت افزار و مواد عقب بوده اند اما يك سازمان خدماتي از داشتن سيستم مديريت كيفيتي كه نياز منديهاي ايزو 9000 را برآورده سازد منافع فرايندي خواهد برد كمترين اين منافع افزايش رضايت مشتري است . دنيس فاهن مدير شعبه طراحي باتلر خاطر نشان مي سازد كه اجراي سيستمي از نوع ايزو 9000 در سازمان مذكور منجر به 30 درصد كاهش در گزارشات داخلي گرديد . دوناوينسكي مدير تضمين كيفيت درآمريكاي شمالي مي گويد شايد 20 الي 30 درصد از مشتريان ما با ما باقي ماندند زيرا ميدانستند ما به دنبال اخذ گواهي نامه هستيم .
اتحاديه اروپا ( EU ):
نيروي محركه ي اوليه اي كه نيازمنديهاي سيستم كيفيت ايزو 9000 را به جريان انداخت از نياز به متحد گردانيدن اتحاديه اروپا(كه در آن زمان بازار مشترك اروپا ناميده مي شد )به يك بازار همگن و شراكت در داد و ستد ريشه گرفت در حالي كه اتحاديه اروپا در سال 1986 به سوي متحد شدن سوق مي يافت بازار واحدي بنام EC92 در نيمه شب سي و يكم دسامبر 1992 فعال گرديد بخشي از اين طرح سيستم ارزيابي انطباق ناميده ميشد اين سيستم قرار بود روش استانداردي براي ارزيابي همه ي فرايندها و محصولات . سيستم هاي مديريت كيفيت و آزمايشگاههاي درون اتحاديه اروپا داشته باشد دو دسته از محصولات در اروپا به صورت زير تعريف گرديده اند :
محصولات با كنترل اجباري : محصولاتي كه از نظر سلامتي . ايمني . و يا محيط زيست اهميت داردمحصولات بدون كنترل اجباري :محصولاتي كه نيازمنديهاي فوق را ارضا نمي كند .
به عنوان بخشي از سيستم ارزيابي انطباق مجموعه هاي ايزو 9000 به عنوان استانداردبراي تعريف سيستم هاي مديريت كيفيت قابل قبول توصيه گرديدند . در نتيجه سازمانهاي متفاوت در سراسر جهان به ندريج پذيرفتند كه اگر قرار باشد محصولاتي را به كشورهاي واقع در اتحاديه ي ارئپا بفروشند لازم است تا قبل از سال 1992 داراي گواهينامه ي ايزو 9000 باشند . با وجود بازار بالقوه اي متشكل از 500 الي 800 ميليون نفر ناظر سا زمانهاي گوناگون در سراسر جهان به ندريج سري هاي ايزو 9000 را پذيرفتند . با اين حال نيازمنديهاي ايزو 9000 هيچ گاه بخش قانئني از اتحاديه ي اروپا نشدند وبا آمدن و سپري شدن ضرب الاجل براي تطابق ايزو 9000 به سال 1994 موكول گرديد اكنون با سپري شدن1994 طرح جديدي براي اخذ گواهينامه ي ايزو 9000 به عنوان يك نيازمندي رسمي براي انجام تجارب با اتحاديه ب اروپا وجود ندارد با اين حال امروزه استاندارد هاي ايزومبدل به يك نيازمندي موجود ولي غير رسمي براي بسياري از سازمانهاي درون اتحاديه ي اروپاگرديده است .
در سال 1995 اتحاديه ي اروپا به طور تهاجمي به يك برنامه كيفيت اروپاي روآورد كه بيشتر
در راستاي جايزه ي مالكوم بالدريج بود تا شيوه ي ايزو 9000 اگر چه روش برخورد ايزو
9000 در طرح مذكور وجود خواهد داشت ممكن است اخذگواهي نامه منسوخ يا حداقل بي اهميت گردد


موضوعات مرتبط: فروشگاه
برچسب‌ها: ،
[ بازدید : ] [ امتیاز : ]
فروشگاه اينترنتي
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
عنوان پیغام:
پیغام :
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به فروشگاه است. || طراح قالب avazak.ir